1.Τοιούτων δὲ ὄντων Θηραμένης εἶπεν ἐν ἐκκλησίᾳ : Κύρια Πρόταση,
9. Ἐπεὶ δὲ ἧκε τετάρτῳ μηνί: δευτερεύουσα χρονική πρόταση
τοιούτων: υποκείμενο μετοχής
ὄντων: χρονική μετοχή, γενική απόλυτως
Θηραμένης:υποκείμενο
εἶπεν:ρήμα
ἐν ἐκκλησίᾳ: εμπρόθετος προσδιορισμός του τόπου
2. ὅτι εἰδὼς ἥξει Λακεδαιμονίους: δευτερεύουσα ειδική πρόταση, αντικείμενο στο εἶπεν
εἰδὼς: τροπική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος
ἥξει: ρήμα
Λακεδαιμονίους:αντικείμενο μετοχής
3. εἰ βούλονται αὐτόν πέμψαι παρά Λύσανδρον: δευτερεύουσα υποθετική πρόταση
βούλονται:ρήμα
αὐτόν: αντικείμενο απαρεμφάτου
πέμψαι: τελικό απαρέμφατο, αντικείμενο ρήματος, ταυτοπροσωπία
παρά Λύσανδρον:εμπρόθετος προσδιορισμός της κατεύθυνσης σε πρόσωπο
4. πότερον ἐξανδραποδίσασθαι τὴν πόλιν βουλόμενοι ἀντέχουσι περὶ τῶν τειχῶν:δευετερεύουσα πλάγια ερωτηματική,αντικείμενο στη μετοχή εἰδώς
ἐξανδραποδίσασθαι :τελικό απαρέμφατο, αντικείμενο μετοχής, υποκείμενο (Λακεδαιμόνιοι) ταυτοπροσωπία
ἐξανδραποδίσασθαι :τελικό απαρέμφατο, αντικείμενο μετοχής, υποκείμενο (Λακεδαιμόνιοι) ταυτοπροσωπία
τὴν πόλιν: αντικείμενο απαρεμφάτου
βουλόμενοι: αιτιολογική μετοχή, συνημμένοι στο υποκείμενο του ρήματος
ἀντέχουσι: ρήμα, υποκείμενο ( Λακεδαιμόνιοι)
περὶ τῶν τειχῶν: εμπρόθετος προσδιορισμός
5.ἢ πίστεως ἕνεκα.: δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική
εννοείται το ρήμα: ἀντέχουσι
πίστεως ἔνεκα: εμπρόθετος του σκοπού
6. Πεμφθεὶς δὲ διέτριβε παρά Λυσάνδρῳ τρεῖς μῆνας καὶ πλείω, ἐπιτηρῶν: Κυρια Πρόταση
πεμφθεὶς: χρονική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος
διέτριβε:ρήμα, υποκείμενο (Θηραμένης)
παρά Λυσάνδρῳ: εμπρόθετος προσδιορισμός του τόπου
τρεῖς:επιθετικός στο μῆνας
μῆνας: αιτιατική του χρόνου
πλείω: επιρρηματικός προσδιορισμός του ποσού
ἐπιτηρῶν: τροπική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος
7. ὁπότε Ἀθηναῖοι ἔμελλον διά τό ἐπιλελοιπέναι τόν σῖτον ἅπαντα ὁμολογήσειν: δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική, αντικείμενο στο ἐπιτηρῶν
ἔμελλον:ρήμα
Ἀθηναῖοι: υποκείμενο
διά τό ἐπιλελοιπέναι:εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας
τόν σῖτον: υποκείμενο του άπολελοιπέναι
ἅπαντα:κατηγορηματικός προσδιορισμός στο σίτον
ὁμολογήσειν: τελικό απαρέμφατο, αντικείμενο ρήματος, υποκείμενό του ( Ἀθηναῖοι)
8. ὅ τι τις λέγοι: δευτερεύουσα αναφορικοϋποθετική, αντικείμενο στο ομολογήσειν
λέγοι:ρήμα
τις: υποκείμενο
ὅ, τι: αντικείμενο
ἧκε:ρήμα
τετάρτῳ: επιθετικός προσδιορισμός στο μηνί
μηνί:δοτική του χρόνου
10. ἀπήγγειλεν ἐν ἐκκλησίᾳ:Κύρια Πρόταση
ἀπήγγειλεν:ρήμα
ἐν ἐκκλησίᾳ:εμπρόθετος προσδιορισμός του τόπου
11. ὅτι αὐτόν Λύσανδρος τέως μὲν κατέχοι: δευτερεύουσα ειδική πρόταση, αντικείμενο στο ἀπήγγειλεν
αὐτόν: αντικείμενο
Λύσανδρος:υποκείμενο
τέως: επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου
κατέχοι:ρήμα
12. εἶτα κελεύοι εἰς Λακεδαίμονα ἰέναι: δευτερεύουσα ειδική, αντικείμενο στο ἀπήγγειλεν
κελεύοι: ρήμα
εἰς Λακεδαίμονα:εμπρόθετος προσδιορισμό της κατεύθυνσης σε τόπο
ἰέναι: τελικό απαρέμφατο, αντικείμενο ρήματος, ταυτοπροσωπία
κελεύοι: ρήμα
εἰς Λακεδαίμονα:εμπρόθετος προσδιορισμό της κατεύθυνσης σε τόπο
ἰέναι: τελικό απαρέμφατο, αντικείμενο ρήματος, ταυτοπροσωπία
13. οὐ γάρ εἶναι κύριος, ἀλλά τοὺς ἐφόρους: Κύρια Πρόταση (εννοείται το ρήμα ἐλεγε)
οὐ εἶναι:αντικείμενο ρήματος, ειδικό απαρέμφατο, ταυτοπροσωπία
κύριος: κατηγορούμενο
τοὺς ἐφόρους: (εννούνται το εἶναι ) υποκείμενο στο εννοούμενο εἶναι
14. ὧν ἐρωτῷτο ὑπ’ αὐτοῦ: δευτερεύουσα αναφορική προσδιοριστική στο κύριος
ὧν: σύστοιχο αντικείμενο
ἐρωτῷτο:ρήμα
ὑπ’ αὐτοῦ: εμπρόθετος ποιητικού αιτίου
15. Μετά ταῦτα ᾑρέθη πρεσβευτὴς εἰς Λακεδαίμονα αὐτοκράτωρ δέκατος αὐτός: Κύρια Πρόταση
Μετά ταῦτα: εμπρόθετος προσδιορισμός της χρονικής ακολουθίας
ᾑρέθη: ρήμα
πρεσβευτὴς: κατηγορούμενο
εἰς Λακεδαίμονα: εμπρόθετος προσδιορισμός του χρόνου
αὐτοκράτωρ: επιρρηματικό κατηγορούμενο του τρόπου
δέκατος:επιρρηματικό κατηγορούμενο της χρονικής σειράς
αὐτός: κατηγορηματικός προσδιορισμός στο εννοούμενο υποκείμενο (Θηραμένης)
16. Λύσανδρος δὲ τοῖς ἐφόροις ἔπεμψεν ἀγγελοῦντα μετ’ ἄλλων Λακεδαιμονίων Ἀριστοτέλην, φυγάδα Ἀθηναῖον ὄντα: Κύρια Πρόταση
οὐ εἶναι:αντικείμενο ρήματος, ειδικό απαρέμφατο, ταυτοπροσωπία
κύριος: κατηγορούμενο
τοὺς ἐφόρους: (εννούνται το εἶναι ) υποκείμενο στο εννοούμενο εἶναι
14. ὧν ἐρωτῷτο ὑπ’ αὐτοῦ: δευτερεύουσα αναφορική προσδιοριστική στο κύριος
ὧν: σύστοιχο αντικείμενο
ἐρωτῷτο:ρήμα
ὑπ’ αὐτοῦ: εμπρόθετος ποιητικού αιτίου
15. Μετά ταῦτα ᾑρέθη πρεσβευτὴς εἰς Λακεδαίμονα αὐτοκράτωρ δέκατος αὐτός: Κύρια Πρόταση
Μετά ταῦτα: εμπρόθετος προσδιορισμός της χρονικής ακολουθίας
ᾑρέθη: ρήμα
πρεσβευτὴς: κατηγορούμενο
εἰς Λακεδαίμονα: εμπρόθετος προσδιορισμός του χρόνου
αὐτοκράτωρ: επιρρηματικό κατηγορούμενο του τρόπου
δέκατος:επιρρηματικό κατηγορούμενο της χρονικής σειράς
αὐτός: κατηγορηματικός προσδιορισμός στο εννοούμενο υποκείμενο (Θηραμένης)
16. Λύσανδρος δὲ τοῖς ἐφόροις ἔπεμψεν ἀγγελοῦντα μετ’ ἄλλων Λακεδαιμονίων Ἀριστοτέλην, φυγάδα Ἀθηναῖον ὄντα: Κύρια Πρόταση
Λύσανδρος:υποκείμενο
τοῖς ἐφόροις: έμμεσο αντικείμενο
ἔπεμψεν:ρήμα
ἀγγελοῦντα: τελική μετοχή συνημμένη στο άμεσο αντικείμενο του ρήματος
μετ’ Λακεδαιμονίων: εμπρόθετος προσδιορισμός της συνοδείας
ἄλλων: επιθετικός στο Λακεδαιμονίων
Ἀριστοτέλην: άμεσο αντικείμενο
φυγάδα: κατηγορούμενο στο Ἀριστοτέλην
Ἀθηναῖον: παράθεση στο Ἀριστοτέλην
ὄντα: επιθετική μετοχή, συνημμένη στο άμεσο αντικείμενο του ρήματος
17. ὅτι ἀποκρίναιτο Θηραμένει ἐκείνους κυρίους εἶναι εἰρήνης καὶ πολέμου: δευτερεύουσα ειδική πρόταση, αντικείμενο στο άγγελούντα
ἀποκρίναιτο: ρήμα
Θηραμένει: έμμεσο αντικείμενο
ἐκείνους: υποκείμενο απαρεμφάτου
κυρίους: κατηγορούμενο στο υποκείμενο του απαρεμφάτου
εἶναι: αντικείμενο ρήματος
εἰρήνης καὶ πολέμου: γενικές αντικειμενικές από το κυρίους
18. Θηραμένης δὲ καὶ οἱ ἄλλοι πρέσβεις ἐρωτώμενοι εἶπον : Κύρια Πρόταση
Θηραμένης δὲ καὶ οἱ πρέσβεις: υποκείμενα ρήματος και μετοχής
ἐρωτώμενοι: χρονική μετοχή
εἶπον: ρήμα
ἄλλοι: επιθετικός στο πρέσβεις
19. ἐπεὶ ἦσαν ἐν Σελλασίᾳ: δευτερεύουσα χρονική πρόταση
ἦσαν: ρήμα
ἐν Σελλασίᾳ: εμπρόθετος προσδιορισμός του τόπου
20. ἐπὶ τίνι λόγῳ ἥκοιεν: δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική, αντικείμενο στη μετοχή ἐρωτώμενοι
ἐπὶ λόγῳ: εμπρόθετος προσδιορισμός του σκοπού
τίνι: επιθετικός προσδιορισμός στο λόγῳ
ἥκοιεν: ρήμα
21. ὅτι (ἥκοιεν) αὐτοκράτορες περὶ εἰρήνης: δευτερεύουσα ειδική, αντικείμενο στο εἶπον
(ἥκοιεν): ρήμα (υποκείμενο Θηραμένης και πρέσβεις)
αὐτοκράτορες:επιρρηματικό κατηγορούμενο του τρόπου
περὶ εἰρήνης: εμπρόθετος προσδιορισμός της αναφοράς
22. μετά ταῦτα οἱ ἔφοροι καλεῖν ἐκέλευον αὐτούς: Κύρια Πρόταση
μετά ταῦτα: εμπρόθετος προσδιορισμός της χρονικής ακολουθίας
οἱ ἔφοροι: υποκείμενο
καλεῖν: έμμεσο αντικείμενο, ετεροπροσωπία (υποκείμενο ἀγγέλους ήπομπούς) , τελικό
ενν. ἀγγέλους ή πομπούς: άμεσο αντικείμενο
ἐκέλευον: ρήμα
αὐτούς: αντικείμενο απαρεμφάτου
23.Ἐπεὶ δ’ ἧκον: δευτερεύουσα χρονική πρόταση
ἧκον: ρήμα
υποκείμενο: ενν. πρέσβεις
24. ἐκκλησίαν ἐποίησαν: Κύρια Πρόταση
ἐκκλησίαν: αντικείμενο
ἐποίησαν: ρήμα
25. ἐν ᾗ ἀντέλεγον Κορίνθιοι καὶ Θηβαῖοι μάλιστα, πολλοὶ δὲ καὶ ἄλλοι τῶν Ἑλλήνων, μὴ σπένδεσθαι Ἀθηναίοις, ἀλλ’ ἐξαιρεῖν: δευτερεύουσα αναφορική προσδιοριστική στο ἐκκλησίαν
ἀντέλεγον: ρήμα
Κορίνθιοι καὶ Θηβαῖοι, ἄλλοι : υποκείμενο
πολλοὶ: επιθετικός προσδιορισμός στο ἄλλοι
τῶν Ἑλλήνων: γενική διαιρετική από το ἄλλοι
μὴ σπένδεσθαι , ἀλλ’ ἐξαιρεῖν: τελικά απαρέμφατα, αντικείμενα ρήματος, ταυτοπροσωπία
Ἀθηναίοις: αντικείμενο στο σπένδεσθαι, (Ἀθηναίους: αντικείμενο στο ἐξαιρεῖν)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου