Ενότητες:
1η ενότητα (στίχοι 1-13): η προσπάθεια των
μαστόρων να στεριώσουν το γιοφύρι και η ανακοίνωση από το πουλί για τη θυσία
της γυναίκας του πρωτομάστορα
2η ενότητα (στίχοι 14-29): το μήνυμα του πουλιού
στη γυναίκα του πρωτομάστορα και η κατάβασή της στα θεμέλια του γιοφυριού
προκειμένου να βρει το δαχτυλίδι του άντρα της
3η ενότητα (στίχοι 30-34): το κτίσιμο της
γυναίκας στα θεμέλια του γεφυριού
4η ενότητα
(στίχοι 35-40): τα παράπονα και η κατάρα
της γυναίκας
5η ενότητα (στίχοι 41-46): μετατροπή της κατάρας
σε ευχή
Νοηματική Απόδοση:
Σαράντα πέντε δάσκαλοι και εξήντα μαθητάδες προσπαθούν να
χτίσουν το γιοφύρι της Άρτας όμως κάθε πρωί το χτίζουν κι αυτό κάθε βράδυ
γκρεμίζεται. Ενώ βρίσκονταν σε απόγνωση ένα πουλί έρχεται και του λέει ότι για
να στεριώσει το γιοφύρι πρέπει να θυσιαστεί η γυναίκα του πρωτομάστορα. Αν και
ο πρωτομάστορας ένοιωθε απέραντη θλίψη,
αποφασίζει να υπακούσει στην εντολή του αγγελιαφόρου-πουλιού και το στέλνει να
της πει να έρθει στο γιοφύρι. Αυτή ανταποκρίνεται με χαρά στο κάλεσμα του
συζύγου της ο οποίος με πρόφαση ότι
έχασε το δαχτυλίδι του της λέει να κατέβει στα θεμέλια και να το βρει. Αφού
κατέβηκε στα θεμέλια αρχίζει το χτίσιμό της. Μόλις αντιλαμβάνεται την απάτη,
παραπονιέται και οργισμένη εκστομίζει κατάρα! Όταν όμως συνειδητοποιεί ότι
μπορεί ο αδελφό της να περάσει από το γεφύρι, μετατρέπει την κατάρα σε ευχή.
Γλώσσα: Δημοτική, πυκνός λόγος, κυριαρχία ρημάτων και
ουσιαστικών, ελάχιστα επίθετα
Ύφος: λιτό, η
χρήση όμως των διαλόγων προσδίδουν ζωντάνια και αμεσότητα
Στίχος: ιαμβικός
δεκαπεντασύλλαβος
Σχήματα Λόγου:
Μεταφορά: στ.22 ραγίζεται η καρδιά του
Αντίθεση: ολημερίς-βράδυ, χτίζανε-εγκρεμιζόταν, αργά-πάρωρα,
μπει-βγει
Παρομοίωση: στ. 39-40
Μοτίβα:
Στοιχείο υπερβολής και αδυνάτου
Ο νόμος των τριών
Ο αριθμός τρία και τα πολλαπλάσιά του
Επανάληψη στίχων
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου