Ο όρος "παιδεία" επιδέχεται πολλούς και διαφορετικούς ορισμούς λόγω της πολυεπίπεδης σημασίας του. Δεν αναφέρεται μόνο στην εκπαίδευση αλλά στις πνευματικές και ηθικές αρετές, στις αξίες και τα ιδανικά που σχετίζονται με την ιστορία και την παράδοση ενός λαού, με τις ιδέες, τις αρχές και τα πρότυπα ενός προσώπου.
Μερικοί Ορισμοί:
- Το κληροδοτούμενο από γενιά σε γενιά κεφάλαιο των πνευματικών αγαθών που σχηματίζεται μέσα από την ιστορία με το συλλογικό και ατομικό μόχθο του ανθρώπου. "Ε. Παπανούτσος"
- Είναι η πνευματική και ηθική αγωγή των νέων. Η διάπλαση των διανοητικών δυνάμεων και του χαρακτήρα, ιδιαίτερα με την παροχή συστηματικής μόρφωσης στα σχολεία και στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά ιδρύματα. "Λεξικό κοινωνικών Επιστημών UNESCO"
- 1. η συστηματική παροχή γνώσεων, η διαδικασία αγωγής που στοχεύει στην άνοδο του πνευματικού επιπέδου 2. ο,τι έχει αποκομίσει κανείς ως αποτέλεσμα μάθησης, οι ποικίλες πνευματικές επιδράσεις που έχει δεχθεί 3. η ποιότητας της ανατροφής, η πνευματική και ηθική αγωγή 4. το δημόσιο σύστημα μαζικής ισότιμης παροχής γνώσεων στα μέλη του συνόλου, το κρατικό εκπαιδευτικό σύστημα. Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Μπαμπινιώτης
Παράγοντες-Φορείς Παιδείας:
- Οικογένεια
- Σχολείο
- Κοινωνικές συναναστροφές
- Μ.Μ.Ε.
- Μορφές Ψυχαγωγίας
- Πολιτεία
Στόχοι Παιδεία
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, αντίληψης, λογικής
- Διαμόρφωση αξιών, ηθικών αρχών, ορθών κριτηρίων
- Ενίσχυση κοινωνικοποίησης
- Ανάπτυξη πολιτικής συνείδησης
- Εξοικείωση με τις Τέχνες, τον πολιτισμό
- Καλλιέργεια οικουμενικού πνεύματος
- Προετοιμασία για επαγγελματική αποκατάσταση
Εκπαίδευση
Προβλήματα Σύγχρονης Εκπαίδευσης
- Ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή
- Ελλιπής μόρφωση των εκπαιδευτικών
- 'Ελλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού
- Πληθώρα πτυχιούχων Α.Ε.Ι - υποβάθμιση πτυχίων
- Εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού συστήματος
- Αποστήθιση έτοιμων γνώσεων- απουσία καλλιέργειας κριτικής σκέψης
- Έλλειψη ίσων ευκαιριών λόγω οικονομικών, κοινωνικών κ.α ανισοτήτων
Προτάσεις Επίλυσης Προβλημάτων
- Χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων (Η/Υ, διαδραστικοί πίνακες κ.α)
- Ενίσχυση επαγγελματικού προσανατολισμού
- Αποσύνδεση του σχολείου από τη στείρα αποστήθιση γνώσεων και προσπάθεια ανάπτυξης κριτικού πνεύματος
- Συνεργασία μαθητή -εκπαιδευτικού
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου